Caravaggioculuk (Tenebrizm)

Caravaggio ’nun biçim anlayışı temelde katışıksız bir gerçekçiliğe ve tenebresso adı verilen ışık-gölge kullanımına dayanır. Çevreye, tek bir kaynaktan sert ve belli bir açıyla dağılan bu ışık, aydınlattığı nesneler üstünde birbirinden kesin olarak ayrılan ışıklı ve gölgeli alanlar oluşturur. Caravaggio ’nun gerçekçiliği ve tenebresso’sundan hareket eden ressamlara Caravaggiocu ya da Tenebrist denir.

Sanat tarihindeki ilk Caravaggiocular Barto-lommeo Manfredi (1580-1620), Orazio Borgi-anni ve Orazio Gentileschi’dir (1563-ykş.1647). Gentileschi Caravaggio’ya oranla daha yumuşak biçimleri ile dikkati çeker; ayrıca Fransa ve Ingiltere’de de çalıştığı için Caravaggioculuk’un yayılmasında etkin bir rol oynamıştır. Genthileschi’nin kızı Artemi-sia (ykş.1597-ykş.1651) ise tenebressoyu Caravaggio’dan daha katı bir biçimde uygulamıştır.

Yorum ekle veya Makaleye katkı yap

Uyarı!
Hakaret içeren yorumların yasal takip gereği ip adresleri sistem tarafından kayda alınmaktadır.


Güvenlik kodu
Yenile

Filozof
Özel Arama Motoru
- Design by Filozof.net