POLLACK, Sydney (1934 – 26 Mayıs 2008 Los Angeles)
ABDTi sinema yönetmeni. Görsel bakımdan etkili ve toplumsal konulu filmleriyle tanınmıştır.
1 Temmuz 1934’te Indiana Eyaleti’nde South Bend’de doğdu. New York’s Neighborhood Play-house’da eğitim gördükten sonra, tiyatro ve televizyon oyunculuğuna başladı. New York Üniversitesi’nde tiyatro eğitmenliği ve televizyonda yönetmenlik yaptı. 1965’te ilk filmi The Slender Thread’ı (Seni Yaşatacağım) yönetti. Birkaç ilginç, ama fazla dikkati çekmeyen filmden sonra, 1969’da çektiği They Shoot Horses, Don’t They’le (Son Gerçek/Atları da Vururlar) büyük bir çıkış yaptı. 1930’lardaki büyük iktisadi bunalım yıllarında insanların bir dans maratonunda tükenişini anlatan film, Jane Fonda ve Micheal Sarrazin’in oyunlarının da katkısıyla son derece etkileyici bir yapıt oldu.
Film yönetmenliğinin yanı sıra, The Young Savages filminde diyalog yönetmenliği yaptı, War Hunt (“Savaş Avı”) filminde oynadı ve Visconti’nin ünlü filmi İl Gattopardo’nun (Leopar) ABD’de gösterilen kopyasının dublajını yönetti. Ayrıca, Frank Perry’nin Swimmer (Âşıklar/Yüzücü) adlı filminin bir bölümünde yönetmenlik yaptı.
Ticari bakımdan da başarılı filmler yapan Pollack, görsel açıdan oldukça etkileyici bir üslup geliştirmiştir. Genellikle toplumsal temalara değinen yapıtları belirgin bir duygusallığı ve ustalıklı oyuncu yönetimini içerir. Atları da Vururlar’m yanı sıra, sorumsuz gazeteciliğin ve siyasal manevraların insanların özel yaşamlarım nasıl altüst ettiğini anlattığı Ahsence of Malice (Yanlış Karar) Tennessee Williams’ dan uyarladığı This Property İs Condemned (Yolun Sonu), gerilimli bir öykü çevresinde CIA’nın içyüzüne ışık tuttuğu Three Days of the Condor (Akbabanın Üç Günü) Amerikan aydınlarının yaşamına ilginç bir açıdan yaklaştığı The Vay Ve Vere (Bulunduğumuz Yol), Dustin Hoffman’ın kadın rolü oynadığı Tootsie öteki önemli filmleridir.
• YAPITLAR (başlıca): The Slender Thread, 1965, (Seni Yaşatacağım); This Property Is Condemned, 1966, JYolun Sonu); The Swimmer, (bir bölüm), 1968, (Aşıklar/ Yüzücü); The Scalphunters, 1968, (Kafatası Avcıları); Castle Keep, 1969, (Tek Gözlü Kahraman); They Shoot Horses Don’t They, 1969, (Son Gerçek/Atları da Vururlar); Jeremiah Johnson, 1972; The Vay We Vere, 1973, (Bulunduğumuz Yol); The Yakuza, 1975, (Yakuza); Three Days of the Condor, 1975, (Akbabanın Üç Günü); Bobby Deerfield, 1977; The Electric Horseman, 1979, (“Elektrikli Kovboy”); Absence of Malice, 1981, (Yanlış Karar); Tootsie, 1983.
Türk ve Dünya Ünlüleri Ansiklopedisi